Tango
Facts & Figures
Campagneperiode
1 jaar
Direct te herleiden resultaten
Meer dan 40.000 app-downloads
Ruime media-inzet
met o.a. social media, Flitsmeister, OOH en radio
Van brandstofleverancier naar mobiliteitsspeler
Tango is het merk van de onbemande tankstations, met een landelijke dekking in Nederland. In de basis is Tango een brandstofleverancier en ontwikkelt zich steeds meer tot mobiliteitsspeler. Om de consument altijd het beste te bieden voor de juiste prijs, heeft Tango een loyaliteitsprogramma ontwikkeld in de vorm van een app: de Tango app.
Tango heeft Zuiver Group gevraagd de campagne voor de lancering van de app uit te voeren. De campagne heeft twee doelstellingen: enerzijds het promoten van Tango als mobiliteitsspeler. Anderzijds het promoten van de nieuwe Tango app en het realiseren van de KPI’s op het gebied van app downloads.
De strategie
We hebben een strategie opgezet waarbij automobilisten middels verschillende mediakanalen zijn bereikt. Radio en Outdoor vormen de basis van de media-inzet in combinatie met social media, online display en navigatie apps zoals Waze en Flitsmeister. Om de performance doelstelling van de app te promoten en de conversiedoelstellingen te behalen zijn daarnaast kanalen ingezet die specifiek gericht zijn op het downloaden van de Tango app zoals Apple App Store campagnes en Google Play Store campagnes aangevuld met verschillende vormen van social media die continu optimaliseren op het downloaden van de app.
We hebben meerdere campagnes gedaan het hele jaar door waarbij we steeds opnieuw iedere campagne veel nieuwe appdownloads hebben mogen realiseren.
Reactie Tango
“We zijn inmiddels een jaar verder met de Tango app en we hebben sinds de lancering meerdere campagnes gehad die enorm goed hebben gescoord. Met dank aan Zuiver Group die ons daarin heeft ondersteund, begeleid en geadviseerd. We mogen spreken over meer dan 400.000 downloads. Een heel groot aantal daarvan is een actieve klant” – Mariska Fortes – Marketing communication coordinator