Tango
Facts & Figures
Campagneperiode
1 jaar
Direct te herleiden resultaten
Meer dan 40.000 app-downloads
Ruime media-inzet
met o.a. social media, Flitsmeister, OOH en radio
Van brandstofleverancier naar mobiliteitsspeler
Tango staat bekend om de onbemande tankstations, met een landelijke dekking. Tango is een brandstofleverancier en ontwikkelt zich steeds meer tot mobiliteitsspeler. Om de klant altijd het beste te bieden voor de juiste prijs, heeft Tango een loyaliteitsprogramma ontwikkeld in de vorm van de Tango app.
Tango heeft ons, Zuiver Group, gevraagd om de campagne rondom de lancering van de app uit te voeren. Deze campagne had twee doelstellingen; enerzijds het promoten van Tango als mobiliteitsspeler en anderzijds het promoten van de nieuwe app en het realiseren van de KPI’s (app-downloads).
De strategie
Onze specialisten hebben een strategie opgesteld, waarmee Tango automobilisten via verschillende mediakanalen heeft bereikt. In deze strategie vormden radio en outdoor de basis, in combinatie met social media, online display en navigatie-apps zoals Waze en Flitsmeister. Daarnaast zijn kanalen ingezet die specifiek gericht waren op het downloaden van de Tango app, zoals Apple App Store campagnes en Google Play Store campagnes. Deze kanalen zijn, samen met aanvullende social media vormen, ingezet om de performance doelstelling te behalen.
We hebben het hele jaar door meerdere campagnes gedraaid, waarbij we veel nieuwe app downloads hebben mogen realiseren.
Reactie Tango
“We zijn inmiddels een jaar verder met de Tango app en we hebben sinds de lancering meerdere campagnes gehad die enorm goed hebben gescoord. Dank aan Zuiver Group, die ons daarin heeft ondersteund, begeleid en geadviseerd. We mogen spreken van meer dan 400.000 downloads. Een heel groot deel daarvan is een actieve klant.” – Mariska Fortes – Marketing communication coordinator