Print

Wie houdt er niet van gedrukte media? De één leest elke ochtend de krant, de ander zijn of haar favoriete magazine. Hoewel de wereld steeds digitaler wordt, blijven we van gedrukte media houden. Hoe dat komt? Door de vele voordelen!

Print is een relevant medium voor het bereiken van je doelgroep en het overbrengen van jouw boodschap. Meer weten? Neem contact op met onze Print Specialisten.

Vele vormen van print​

Gedrukte media kennen we in veel verschillende vormen. Denk aan dagbladen, huis-aan-huisbladen, nationale of regionale kranten en magazines.

In Nederland zijn er al ongeveer 1.100 magazines, 10 landelijke kranten, 20 regionale kranten en dan hebben we het nog niet eens gehad over de lokale kranten en vele magazines. Er zijn dus veel mogelijkheden voor gedrukte media.

Lezers kiezen bewust voor een magazine of krant en zijn dan ook oprecht geïnteresseerd in de inhoud. Daarnaast bepalen lezers hun eigen tempo. Hierdoor hebben printmedia een hoge attentiewaarde en valt jouw advertentie gegarandeerd op. Onze experts adviseren je graag over titels die goed passen bij je merk, je verhaal en je doelgroep, zodat je betrokken lezers bereikt.

Samen realiseren we betekenisvolle inhoud, waarin jouw doelgroep daadwerkelijk geïnteresseerd is. Zo zorgen we dat er daadwerkelijk een connectie ontstaat met je merk. 

Kosten van een printcampagne

De kosten voor het adverteren in kranten, bladen en magazines zijn sterk afhankelijk van het type media. Adverteren in een lokale krant is bijvoorbeeld goedkoper dan adverteren in een landelijk magazine. Een andere factor is de grootte van je advertentie. Zo kan je kiezen voor een advertentie van twee hele pagina’s, een hele, een halve, maar ook een klein deel van één pagina. Ook maken we onderscheid in de soort campagne. Zo kun je dus kiezen voor een advertentie in het magazine, maar ook voor een advertorial. Ook deze factoren spelen een rol in de kosten van een printcampagne.

Voordelen van printmedia

Er zijn diverse voordelen van gedrukte media:

Gerichte targeting
Bij printmedia heb je vooraf een duidelijk beeld van de doelgroep die je gaat bereiken. Het maakt dan niet uit of dit een lokaal, regionaal of landelijk magazine is.

Diverse advertentieformaten
Twee hele pagina’s, een klein deel van één pagina of een reeks met kleine advertenties. Er zijn diverse advertentieformaten mogelijk om jouw boodschap uit te dragen. Daarnaast is het vaker plaatsen van kleine advertenties goed voor het herhalingseffect en herkenning. 

Hoge attentiewaarde
Gedrukte advertenties hebben een hoge attentiewaarde. Consumenten zullen je boodschap opmerken, zeker als je regelmatig adverteert of de advertentie aansluit op de interesses van je doelgroep. Dit verhoogt de kans op aankopen.

Crossmediaal adverteren
Print is uitstekend te combineren met andere vormen van media, zoals televisie, buitenreclame en online. Ook dit draagt bij aan de kracht van herhaling. Consumenten zullen sneller overwegen om een aankoop te doen als ze je merk vaker tegenkomen op verschillende typen media. 

Maximaal resultaat met Zuiver Media

Juiste plaats en tijd, dat is wat zorgt voor maximaal resultaat. Geïnteresseerd in print? We nemen je het werk uit handen. Van strategie en planning tot aan inkoop, drukwerk en verspreiding. We zetten de beste strategie voor jouw merk op en zorgen voor het maximale resultaat van je drukwerk.

Cases

Neem contact op

Informatie

Adres

Bezoek ons