Buitenreclame: Grootste impact met out of home

Buitenreclame, ook wel out of home genoemd, is het massamedium bij uitstek. Out of home is zeer geschikt om brede doelgroepen aan te spreken. Door de vele reisbewegingen bouw je eenvoudig herhalingscontacten op. Benieuwd naar de mogelijkheden voor out of home voor jouw merk?

Buitenreclame: steeds meer mogelijkheden

Op weg naar kantoor, school of de supermarkt, je komt altijd – bewust of onbewust – wel buitenreclame tegen. De naam zegt het dan ook al, onder buitenreclame vallen alle vormen van reclame die je buiten ziet.

Buitenreclame is ideaal om binnen een korte tijd een grote groep mensen te bereiken. Dit komt door de vele reisbewegingen die mensen maken. In de publieke leefruimte zijn veel verschillende vormen van buitenreclame te vinden zoals:

Maar ook reclame op taxi’s, bussen, trams, vrachtwagens en winkelwagens zijn vormen van buitenreclame. Daarnaast heeft digitalisering gezorgd voor veel nieuwe mogelijkheden en kunnen we tegenwoordig ook digital out of home (DOOH) aan dit lijstje toevoegen.

Welke vorm het meeste effect heeft voor jouw merk, hangt af van je doelgroep. Waar bevindt het grootste deel van jouw doelgroep zich en hoe zien hun reisbewegingen eruit? Onze specialisten weten precies waar een succesvolle campagne aan voldoet en hoe jouw out of home campagne opvalt

Buiten reclame maken voor jouw merk

In Nederland bevinden zich honderden outdoor locaties voor reclame. Deze locaties bevinden zich langs drukke wegen, bij bus- en tramhaltes of op drukke plekken in een stad. Hiermee kunnen ruim 19 miljoen contacten gerealiseerd worden.

De goede spreiding van de outdoor locaties zorgt ervoor dat veel verschillende mensen in contact komen met buitenreclame. Daarnaast hebben de locaties ook een hoge dichtheid: veel mensen zien meerdere keren per dag een buitenreclame-uiting.

Out of home zorgt voor een duidelijk en meetbaar markteffect. Daarnaast vergroot het de naamsbekendheid en de positieve impact van jouw merk. De mogelijkheden met out of home zijn eindeloos.

Out of home vanuit een duidelijke strategie

Voorafgaand aan de campagne stellen onze experts een duidelijke strategie op. In deze strategie geven we antwoord op de vraag: op welke plek heeft jouw campagne de meeste impact? Een snelwegmast betekent niet automatisch een groei van 200%. Een strategisch gekozen abri in een op maat gemaakt netwerk, kan bijvoorbeeld net zo veel – of juist meer – impact hebben.

Het inzetten van specifieke netwerken is eveneens effectief, als je doelgroep zich hier bevindt. Denk bijvoorbeeld aan hogescholen, universiteiten of sportscholen. We stemmen alles zo goed mogelijk af op je merk, doelstellingen en doelgroep(en). Zo maken we samen de beste keuzes, voor optimaal resultaat.

Out of home campagne met Zuiver Media

Onze experts kennen alle ins en outs van buitenreclame en denken daarom graag met je mee. We staan je volledig bij in het succesvol opzetten en uitvoeren van jouw campagne. Heel waardevol, want de effectiviteit van een campagne is altijd afhankelijk van de kwaliteit.

Cases

Neem contact op

Informatie

Adres

Bezoek ons