ZOETSTOF IS OK!
Facts & Figures
Vertoningen
5.129.468
Uniek bereik
1.709.821
Nieuwsbrief inschrijvingen
2.884
Kenniscentrum Zoetstoffen
Iedereen kent ze wel, producten met zoetstoffen. Zero en light frisdranken, zoetjes voor in de koffie of kauwgom. De consument gebruikt ze veelvuldig. Toch vraagt men zich ook af of zoetstoffen wel veilig zijn. En dat terwijl ze in 6.000 voedingsmiddelen zitten en volkomen veilig zijn bevonden door de EFSA (European Food Safety Authority). Voor het Kenniscentrum Zoetstoffen reden genoeg om alle misverstanden uit de wereld te helpen en zich te richten op de feiten. Daarom is er een campagne ontwikkeld genaamd ‘Zoetstof is OK!’
Mediastrategie
Google Ads
Googelen is vaak het eerste wat men doet bij een zoektocht naar antwoorden op vragen en meer informatie. De inzet van Google Ads en daarmee het continue opvangen van relevant zoekverkeer is daarom essentieel. Naast Google Ads zijn de social platformen Facebook en LinkedIn ingezet. Hiermee hebben we gericht de doelgroepen kunnen targeten wat heeft gezorgd voor veel websitetraffic en nieuwsbriefinschrijvingen. Daarnaast hebben influencers artikelen geschreven over de feiten en fabels omtrent zoetstoffen, maar ook hun ervaringen met zoetstoffen met hun volgers gedeeld door middel van recepten.
3.000 geïnteresseerden
De campagne heeft met de mooie en aansprekende campagnebeelden veel zichtbaarheid gegenereerd, maar ook gezorgd voor websitetraffic. Uiteindelijk hebben bijna 3.000 geïnteresseerden zich ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Een mooie campagne waar we met veel plezier aan hebben gewerkt!