Zoetstof is OK!
Iedereen kent ze wel, producten met zoetstoffen. Zero- en light frisdranken, zoetjes voor in de koffie of kauwgom. De consument gebruikt ze veelvuldig. Toch vraagt men zich ook af of zoetstoffen wel veilig zijn. En dat terwijl ze in 6.000 voedingsmiddelen zitten en volkomen veilig zijn bevonden door de EFSA (European Food Safety Authority). Voor het Kenniscentrum Zoetstoffen reden genoeg om alle misverstanden uit de wereld te helpen en zich te richten op de feiten. Daarom is er een campagne ontwikkeld genaamd ‘Zoetstof is OK!’
Facts & Figures
VERTONINGEN
5.129.468
UNIEK BEREIK
1.709.821
NIEUWSBRIEF INSCHRIJVINGEN
2.884
Mediastrategie
Zuiver Media is gevraagd de mediastrategie te ontwikkelen en de campagne uit te voeren. De campagne is gericht op het verbeteren van het imago van zoetstoffen waarbij de boodschappen caloriereductie en veiligheid centraal stonden. Ook het stimuleren van nieuwsbriefinschrijvingen was een belangrijke pijler voor Kenniscentrum Zoetstoffen. De campagne was gericht op vrouwen en op professionals zoals diëtisten en gewichtsconsulenten.

Google Adwords
Googelen is vaak het eerste wat men doet bij een zoektocht naar antwoorden op vragen en meer informatie. De inzet van Google Adwords en daarmee het continue opvangen van relevant zoekverkeer is daarom essentieel. Naast Google Adwords zijn de social platformen Facebook en LinkedIn ingezet. Hiermee hebben we gericht de doelgroepen kunnen targeten wat heeft gezorgd voor veel websitetraffic en nieuwsbriefinschrijvingen. Daarnaast hebben influencers artikelen geschreven over de feiten en fabels omtrent zoetstoffen, maar ook hun ervaringen met zoetstoffen met hun volgers gedeeld door middel van recepten.
3.000 geïnteresseerden
De campagne heeft met de mooie en aansprekende campagnebeelden veel zichtbaarheid gegenereerd, maar ook gezorgd voor websitetraffic. Uiteindelijk hebben bijna 3.000 geïnteresseerden zich ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Een mooie campagne waar we met veel plezier aan hebben gewerkt!