medipoint

Veranderingen in de zorgsector

Als grootste leverancier van zorghulpmiddelen in Nederland levert Medipoint diensten via drie kanalen: de verkoop, verhuur en uitleen van producten. Door de ontwikkelingen en dynamiek in de zorgsector komt er steeds meer vraag voor private pay en komt de nadruk meer te liggen op het zelfstandiger langer thuiswonen.  

Meerjaren marketing- en mediastrategie

Om goed te kunnen anticiperen op de veranderingen in de zorgvraag heeft Medipoint aan Zuiver Group gevraagd mee te denken over een meerjaren marketing- en media-strategie. Het doel daarbij is tweeledig: groei verwezenlijken in naamsbekendheid en merkvoorkeur.  Daarnaast is het essentieel om de huidige business te continueren.

De uitvoering

Als onderdeel van de meerjaren-strategie zijn we gestart met een uitvoerig onderzoek. We hebben allereerst de doelgroepen goed in kaart gebracht om vervolgens de huidige naamsbekendheid van Medipoint vast te stellen zodat we daarbij een goede inschatting kunnen maken van de investering die nodig is om die gestelde doelstellingen te bereiken.

We zetten campagnes op waarbij we de gehele customer journey beïnvloeden: van campagnes gericht op  het verhogen van de naamsbekendheid van Medipoint tot campagnes gericht op het bevorderen van de overwegingsfase. En natuurlijk niet te vergeten het realiseren van de aankopen in zowel de fysieke winkels als in de online winkels.

Transitie GA4

Om campagnes goed te kunnen blijven meten, hebben we Medipoint begeleid in de transitie van Universal Analytics naar GA4. Door middel van een trackingplan hebben we in kaart gebracht welke KPIs, funnels, gebeurtenissen en segmentatievariabelen het analytics team nodig heeft om met GA4 te werken. Vervolgens hebben we dit in samenwerking met Medipoint geïmplementeerd en Medipoint begeleid bij de GA4 configuratie, het testen en het live zetten.

Reactie Medipoint

“We zijn halverwege het plan en wat we zien is dat de resultaten vanuit de mediacampagnes significante omzetgroei opleveren voor bepaalde productgroepen. Maar daarnaast, en ook niet onbelangrijk, zien we dat we steeds meer data krijgen uit de online campagnes die we wegzetten. Als ik kijk naar de resultaten die we tot dusver behaald hebben met Zuiver Group en de mogelijkheden die er nog zijn, dan geeft dat echt ontzettend veel vertrouwen voor de toekomst.”

Geert Esmeijer – Head of marketing

Kennismaken? Neem dan contact op!

Kennismaken?
Neem dan contact op!

Neem contact op

Informatie

Adres

Bezoek ons