Recyclen via mobile
Wecycle organiseert in Nederland de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen. Inzamelpunten bevinden zich bijvoorbeeld in supermarkten, bouwmarkten of elektronicawinkels. Maar hoe maak je consumenten bewust van deze inleverbakken en hoe zet je hen aan tot het gebruik hiervan?
Facts & Figures
TOTALE UITGELEVERDE IMPRESSIES
4.276.564
ENGAGEMENTRATIO
19,63%
EXPOSURE TIME
12,99 sec
Inzet mobile
Via een mobiele campagne hebben wij voor Wecycle zichtbaarheid gerealiseerd bij 2.500 supermarkten. Om een hoge attentiewaarde te creëren werd er aan de supermarktbezoekers een interactieve mobiele advertentie vertoond. Deze advertentie bestond uit een actiemechanisme waarmee de consument bewust werd gemaakt van de inleverbakken. Ook werd de gebruiker met een geïntegreerde kaart naar het dichtstbijzijnde inleverpunt genavigeerd.
Deze inzet resulteerde in een engagementratio van bijna 20%: één op de vijf gebruikers heeft geïnteracteerd met de advertentie. Ook heeft de mobile campagne de hoogste bijdrage geleverd aan het bezoek van de landingspagina waarbij men het dichtstbijzijnde inleverpunt kan vinden.