Snelwegmast reclame
Adverteren op snelwegmasten – in de volksmond ook wel billboards genoemd – is de manier om je bedrijf en boodschap meer zichtbaarheid te geven. Van lokaal tot landelijk: snelwegmasten zijn door heel Nederland in te zetten. Met deze vorm van adverteren bereik je dan ook een grote doelgroep. Zo’n levensgrote mast is niet te missen, dus valt je uiting gegarandeerd op. Ontdek alles over adverteren op snelwegmasten.
Neem contact op met onze experts en ontdek alle mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Verschil billboards en snelwegmasten
Snelwegmasten zijn grote reclameborden – de afmetingen verschillen per locatie – langs drukke A-wegen. Deze worden vaak verward met billboards. Traditionele billboards zijn een stuk kleiner dan snelwegmasten en zie je juist bij in-en uitvalswegen. We zien billboards tegenwoordig steeds minder vaak in het straatbeeld. In de volksmond worden snelwegmasten billboards genoemd, maar het zijn dus verschillende objecten.
Adverteren langs de snelweg
Snelwegmasten zijn zeer geschikt om een brede doelgroep te bereiken. Het vele verkeer langs de masten zorgt namelijk voor een hoge contactfrequentie. Je kunt je boodschap op een specifieke doelgroep richten met geografische targeting. Is jouw bedrijf bijvoorbeeld gevestigd in Rotterdam? Dan kun je ervoor kiezen om snelwegmasten in deze regio in te zetten. Wil je nog meer bereik realiseren? Kies dan voor masten door heel Nederland en/of vul je campagne aan met andere typen buitenreclame.
Voordelen snelwegmasten
Adverteren langs de snelweg brengt meerdere voordelen met zich mee, waaronder de volgende:
- Massamedium met een groot bereik.
- Hoge contactfrequentie.
- Grote impact door het formaat.
- 24/7 zichtbaar.
Alternatieven voor billboards
Nu de traditionele billboards steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen, wordt er gezocht naar alternatieven. We kennen billboards vooral als landscape-uitingen. Nu wordt gekeken hoe dit omgezet kan worden in digitale portrait-uitingen. Dit brengt meerdere voordelen met zich mee. Zo zijn verticale uitingen crossmediaal in te zetten als aanvulling op bijvoorbeeld een online campagne.