Billboard reclame trends en ontwikkelingen
Door:
Niels Perier
Geschreven door:
Datum publicatie:
Peter R. de Vries, EK 2021, Stemwijzer, Avondklok en Testen voor toegang. Het lijken op het eerste gezicht zomaar een aantal woorden die niet direct met elkaar in verband staan. Maar dit waren de vijf meest populaire zoekopdrachten in Nederland in 2021. Het zal geen verrassing zijn dat het overgrote deel van de mensen deze zoekopdrachten heeft uitgevoerd via Google. Dit is immers by far de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Adverteerders weten dit ook en spelen hierop in door in grote getallen advertenties te plaatsen rondom zoekopdrachten om hun product of dienst bij hun doelgroep bekend te maken. Google Ads mag eigenlijk nooit ontbreken in je campagnestrategie. Echter, door enkel een focus te hebben op Google kan je wel eens waardevolle klanten mislopen.
Dat Google “the battle of the search engines” heeft gewonnen zal niemand ontkennen. Zeker op mobiel en tablet laat het techbedrijf de concurrentie ver achter zich met een marktaandeel van zo’n 98%. Op desktop zien we echter een iets ander beeld. Nog altijd steekt Google er ruimschoots bovenuit, maar met een marktaandeel van ruim 7% mag Bing zich een serieuze speler noemen. Zeker gezien het enorme aantal zoekopdrachten dat men dagelijks opgeeft.
Dat Bing op desktop aanzienlijk beter scoort dan op andere devices is goed te verklaren. De belangrijkste reden hiervoor is dat Bing bij veel laptops als standaard browser staat ingesteld. Oftewel, als gebruikers dit niet handmatig aanpassen, zal Bing als standaard zoekmachine gebruikt worden. Gezien het marktaandeel van ruim 7% is er dus een vrij grote groep die dit bewust of onbewust niet aanpast. Saillant detail hier is wel dat “Google” één van de meest gezochte termen is in Bing, wat natuurlijk wel een beetje pijnlijk is. Desondanks vinden er ook heel veel interessante zoekopdrachten plaats waar je als adverteerder uitstekend op kunt inspelen.
Het mag geen verrassing zijn dat we te allen tijde zullen adviseren eerst je Google Ads goed op orde te hebben. Zodra dit het geval is, raden we sterk aan eens een blik te werpen op de mogelijkheid om Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) toe te voegen aan je mediamix. Hiermee kan je dus inspelen op zoekverkeer op Bing en zo potentiële kopers naar je website leiden.
Er zitten meerdere voordelen aan het inzetten van advertenties op zoekmachines, ongeacht of het Google, Bing of één van de andere alternatieven is.
Naast de voordelen van online adverteren zijn er nog specifieke voordelen voor het kiezen van Microsoft Ads:
Wat ons betreft meer dan genoeg voordelen om eens kritisch na te denken of Microsoft Ads voor jouw bedrijf een waardevolle toevoeging kan zijn. Onze specialisten denken graag mee om deze mogelijkheden te onderzoeken.
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door: