Waarom branded content opnemen in je marketingstrategie?

Geschreven door: 

Marieke Verloop

Datum publicatie:  

20/08/2021

Hoe spreek je branded eigenlijk uit? Branded spreek je uit als brendet met de klemtoon op de eerste lettergreep. Het heeft dus niets met brand (vuur) te maken. Echter, je kan natuurlijk wel content creëren waar je doelgroep van in vuur en vlam staat. Steeds meer adverteerders kiezen er daarom bewust voor om een vorm van branded content in te zetten en op deze wijze te bouwen aan hun awareness en merkimago.

Wat is branded content?

Branded content is een vorm van content waarbij een commerciële boodschap op natuurlijke wijze wordt gekoppeld aan content die aansluit bij het imago van het merk. Als adverteerder kan je meeliften op de autoriteit en populariteit van een ander merk. Door de verwerving met reguliere onderdelen voelt het voor een consument vaak minder als ‘reclame’ en laat je duidelijk zien wat jouw product of dienst voor waarde toevoegt. Dit kan bijdragen aan de geloofwaardigheid.

Hoe branded content inzetten?

Met branded content is het belangrijk om een zorgvuldige keuze te maken van de titel of het umfeld waarin je de content plaatst. De content moet natuurlijk wel aansluiten bij het imago van het merk. Door geloofwaardig over te komen zorg je voor een waardevolle bijdrage aan de bekendheid en vooral beleving en perceptie van jouw merk. Uiteindelijk draait het allemaal om de juiste doelgroep bereiken met interessante content in het juiste umfeld.

Waarom branded content inzetten?

  • Meer aandacht voor het verhaal;
  • Adverteren in het relevante umfeld;
  • Betrouwbare uitstraling;
  • Eenvoudig te delen via social media;
  • Ruimte voor verdieping en achtergrond;
  • Helder complexe informatie delen;
  • Meeliften op het imago van het merk.

Branded Content door Zuiver Media

Ongeacht de branche zien wij het inzetten van branded content als een meerwaarde voor adverteerders en gaan graag op zoek naar het passende haakje. Zo heeft Zuiver Media ook de nodige ervaring met het inzetten van branded content voor onze klanten. Een mooi voorbeeld van branded content was onze campagne voor Hansgrohe.

Het doel van deze campagne was om de product awareness van de Finish Plus (douches en kranen) te verhogen. Het is daarom van groot belang om de doelgroep op de juiste manier te informeren. Welke kanalen zijn hiervoor het meest geschikt en waarmee wordt tegelijkertijd een goed bereik behaald? Om dit doel te bereiken zijn de kanalen radio, online en print succesvol ingezet. Radio is als massamedium in gezet voor het brede bereik. Daarnaast zijn we een samenwerking aangegaan met VTwonen om mee te liften op de autoriteit en populariteit van alle kanalen van VTwonen.

Daarnaast hebben we een influencer marketing campagne opgezet met woon-influencer Jellina Detmar. De blogger deelt dagelijks interieur tips, tricks en de nieuwste home deco trends met haar volgers en heeft een mini-make over van haar eigen badkamer opgezet. Mede door het inzetten van de branded content campagne heeft Hansgrohe op een creatieve manier de nieuwe productlijn geïntroduceerd.

Wat kost branded content?

De kosten voor een branded content campagne lopen erg uiteen, afhankelijk van het kanaal dat je inzet. Hierbij kan je denken aan kosten van enkele honderden euro’s tot een veelvoud hiervan. Een alternatief voor een branded content campagne is een social campagne. Dankzij de targetingmogelijkheden is het hierbij mogelijk om een kleinere doelgroep gericht te bereiken. Zuiver Media gaat graag de uitdaging aan om voor jouw merk de juiste branded content strategie op te zetten. Interesse? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden!

Blog

Neem contact op

Informatie

Adres

Bezoek ons