Openbare verkoop FM frequenties
Door:
Nico Slooff
Geschreven door:
Datum publicatie:
LinkedIn bewaart alle dataprofielen van professionals en stelt deze ter beschikking aan adverteerders. Dit maakt het een uitstekend platform voor het bereiken van B2B professionals. In dit blog leggen wij uit hoe je optimaal gebruikt maakt van deze data middels LinkedIn advertising.
De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is de campagnedoelstelling. Wil je naamsbekendheid creëren, websiteverkeer realiseren of direct leads ophalen uit het platform? Iedere doelstelling kent zijn eigen strategie en KPI’s. Om je op weg te helpen hebben wij de drie doelstellingen binnen LinkedIn hieronder toegelicht.
Na het bepalen van jouw doelstelling is het belangrijk de juiste doelgroep aan te spreken. Middels onderstaande opties vind je de professional waar je naar op zoek bent:
Bovenstaande opties zijn de basis voor het verder uitwerken van de targeting. Na deze selectie te hebben gemaakt kan het specificeren van jouw doelgroep beginnen met onderstaande opties:
Belangrijk om in het achterhoofd te houden is dat het zo specifiek mogelijk maken niet altijd gewenst is. Zo kan het zijn dat de grootte van de doelgroep te klein wordt of dat er aannames gemaakt worden die niet nodig zijn. Hulp bij het uitwerken van de targeting is dan ook één van onze specialismen.
Na het uitwerken van de targeting komt het creatieve aspect aan bod. Hoe komen de advertenties eruit te zien en wordt het een video of een statische advertentie? Afhankelijk van de strategie is hoe de formaten worden ingezet. Zo kunnen we bijvoorbeeld na het bekijken van een video een statische afbeelding tonen om websiteverkeer te promoten. Of laten we middels een afbeeldingencarrousel meerdere functionaliteiten van een product of dienst zien in één advertentie. Iedere doelstelling verdient zijn eigen strategie en formaten. Onze online media adviseurs denken graag een passende strategie uit passend bij jouw doelstelling.
Adverteren op LinkedIn kan een zeer effectief middel zijn om B2B professionals te bereiken, mits je de juiste keuzes maakt. Iedere campagne verdient zijn eigen strategie gecombineerd met targeting en formaten. Maak van jouw campagne ook een succes en laat je adviseren door één van onze online adviseurs. Wij werken graag vrijblijvend een mediavoorstel uit gebaseerd op jouw doelstellingen.
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door:
Door: